
Konstruktor scenografii
Pasja spotyka się kreatywnością: wywiad z kreatywną duszą, konstruktorem scenografii Samim Ylikharim.
Co odróżnia Twoją pracę jako budowniczego scen od klasycznej pracy stolarza?
Największą różnicą jest to, że rzeczy nie są budowane tylko raz. Ponad 99% moich projektów jest demontowane i przynajmniej raz ustawiane od nowa. Przy budowie scen projekty są znacznie większego rozmiaru. Dlatego potrzebujemy znacznie więcej czasu na zaplanowanie najważniejszych elementów, takich jak ciężar, produkcja w warsztacie, montażu, demontaż, pakowanie, transportu i magazynowanie. Nie jest to praca od 9 do 5.
Jaki był Twój najtrudniejszy projekt do tej pory i dlaczego?

Co było dalej?



Budowa scenografii jest połączona z presją czasu i terminami. Jak sobie z tym radzisz?

W jaki sposób system Festool pomaga realizować zadania?
Jakie jest Twoje ulubione narzędzie?

Jaki rodzaj drewna lubisz najbardziej i dlaczego?

Gdybyś musiał zmienić pracę na jeden dzień, jaką byś wybrał?
Jak zostałeś budowniczym scen?
W 1996 roku zapytano mnie, czy mogę pomóc w budowie planu filmowego. Podobał mi się niekonwencjonalny charakter przemysłu filmowego i mentalność tych ludzi.
Jak wymyśliłeś nazwę “Silver Zombie”?
„Silver“ i „Zombie“ to przezwiska, które wymyślili dla mnie przyjaciele. Podobała mi się kombinacja obu słów. Moja firma zawdzięcza więc swoją nazwę moim przyjaciołom (śmiech).


Gdzie znajdujesz nowe inspiracje?

Jaką rolę odgrywa kreatywność w Twojej pracy?
Jak znajdujesz nowe materiały? Jak je wybierasz?
Ostatnie pytanie: Co najbardziej lubisz w Finlandii?





