Deklaracja dostępności

 

  1. Wprowadzenie
    Dziękujemy za odwiedziny na naszej stronie internetowej i zainteresowanie nią. Poniżej znajdują się informacje dotyczące dostępności naszej oferty online dla osób niepełnosprawnych.

    Niniejszym informujemy użytkownika,
    • jakie oferty i funkcje można znaleźć na tej stronie internetowej,
    • jak korzystać z tej oferty i tych funkcji,
    • jakie są możliwości korzystania z ułatwieniem dostępu oraz
    • który organ jest odpowiedzialny za monitorowanie dostępności tej strony internetowej.

  2. Oferta i funkcje tej strony internetowej
    Ta strona internetowa zawiera sklep internetowy zajmujący się sprzedażą towarów i usług. Za towary uznaje się tutaj przedmioty fizyczne. Prezentowane są tutaj produkty, które można dodać do elektronicznego koszyka, a następnie złożyć wiążące zamówienie i dokonać płatności. Ta strona internetowa posiada menu w nagłówku i stopce. W nawigacji strony produkty sprzedawane przez nas są wyszczególniane według kategorii i można je stamtąd wywoływać pojedynczo. Każdy produkt jest opisany na osobnej stronie szczegółowej, zawierającej dodatkowe informacje na temat jego podstawowych właściwości, zakresu dostawy lub świadczeń oraz ceny całkowitej. Stamtąd można go dodać do elektronicznego koszyka. Ponadto do elektronicznego koszyka można przejść poprzez menu w nagłówku. Z tego koszyka można rozpocząć i zakończyć elektroniczny proces składania zamówienia. W menu w stopce znajdują się linki do naszej noty prawnej zawierającej nasze dane kontaktowe, a także informacje dotyczące podstaw prawnych naszej oferty online, dostawy i możliwości płatności oraz linki do innych pomocnych stron serwisu.

  3. Objaśnienia dotyczące korzystania z oferty i funkcji
    • 3.1 Przyciski wirtualne
      Niniejszą stronę internetową można obsługiwać przyciskami wirtualnymi.

    • 3.2 Strony główne, przeglądowe i szczegółowe
      Na stronie głównej, w środkowej części, znajduje się wybór oferowanych produktów. Interakcja z prezentacją produktu przenosi użytkownika do strony szczegółowej produktu. W menu w nagłówku można poruszać się między różnymi kategoriami produktów. Po wybraniu kategorii następuje przejście do strony przeglądowej, na której wyświetlane są wszystkie produkty tej kategorii. Interakcja z prezentacją produktu na stronie przeglądowej przenosi użytkownika znów do strony szczegółowej produktu. Strony zawierające szczegółowe informacje o produkcie zawierają w razie potrzeby, oprócz wszystkich istotnych informacji o produkcie i cenie całkowitej, element wyboru liczby oraz przycisk koszyka. Zależnie od dostępności można określić pożądany rozmiar zamówienia za pomocą opcji wyboru liczby.

    • 3.3 Elektroniczny koszyk
      Użycie przycisku koszyka powoduje dodanie produktu (w wybranej liczbie) do elektronicznego koszyka. Do elektronicznego koszyka można przejść w dowolnym momencie poprzez menu w nagłówku. W tym miejscu można w pierwszej kolejności sprawdzić dodane produkty. Za pomocą odpowiednich przycisków można ponownie usunąć produkty lub zmienić ich liczbę w zamówieniu.

    • 3.4 Elektroniczny proces składania zamówienia
      Po sprawdzeniu można zakończyć elektroniczny proces składania zamówienia, korzystając z odpowiednich przycisków. W tym celu należy najpierw podać swoje dane kontaktowe (obowiązkowo nazwa/ imię i nazwisko, adres e-mail oraz adres dostawy lub adres do faktury) w formularzu. Wówczas w kolejnym kroku można dokonać wyboru spośród dostępnych opcji dostawy lub świadczeń. Na koniec można wybrać jedną z dostępnych metod płatności, wprowadzić niezbędne dane dotyczące płatności i sfinalizować zamówienie. Zamówienie staje się wiążące dopiero po kliknięciu odpowiedniego przycisku na ostatniej stronie zamówienia. Jest on opatrzony napisem „Kup teraz”. Przed użyciem przycisku zamówienia można w dowolnym momencie powrócić do poprzednich kroków, korzystając z przycisku „Cofnij” w przeglądarce, i/lub przerwać proces składania zamówienia w dowolnym momencie. W przypadku zdecydowania się na płatność metodą online nastąpi przekierowanie z ostatniej strony zamówienia do systemu dostawcy usług płatniczych w celu dokonania płatności.

  4. Wymogi prawne dotyczące ułatwienia dostępu
    Ta strona internetowa, jako sklep internetowy, zalicza się do tzw. „usług w obrocie elektronicznym” i wyróżnia się możliwością składania zamówień i dokonywania płatności drogą elektroniczną. W ich przypadku obowiązują szczególne wymogi prawne dotyczące ułatwienia dostępu. Ogólnie rzecz biorąc, strona ta musi zapewniać funkcje i procedury dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz umożliwiać obsługę za pomocą cyfrowych środków wspomagających. Funkcje sklepu internetowego na niniejszej stronie muszą być zatem zaprojektowane w taki sposób, by były
    • zauważalne
    • obsługiwalne
    • zrozumiałe
    • i solidne
    .

    Zauważalność oznacza, że informacje i elementy sklepu internetowego są przedstawione w taki sposób, aby były łatwo widoczne dla wszystkich użytkowników. Obsługiwalność zakłada, że funkcje sklepu internetowego były dostępne również dla użytkowników z ograniczeniami ruchowymi lub umysłowymi. Zrozumiałość zakłada, że informacje i funkcje sklepu internetowego są uporządkowane w logiczny sposób, łatwo rozpoznawalne i jednoznacznie oznaczone. Solidność zakłada natomiast, że treści i funkcje sklepu internetowego są niezawodne i dostępne bez ograniczeń, nawet jeśli użytkownicy korzystają z cyfrowych narzędzi wspomagających. Jeśli w sklepie internetowym dostępne są produkty, które podlegają odrębnym wymogom dotyczącym dostępności, należy zapewnić ewentualne informacje dotyczące dostępności tych produktów.

  5. Dostępne pomoce ułatwiające korzystanie z serwisu
    Niniejsza strona internetowa spełnia wymogi dotyczące dostępności dzięki następującym środkom:
    • Teksty alternatywne do obrazów: Zdjęcia w sklepie internetowym są opatrzone alternatywnymi tekstami, które zawierają krótki opis ilustracji i mogą być przetwarzane przez czytniki ekranu (programy wspomagające czytanie z ekranu).
    • Możliwość obsługi za pomocą myszy i klawiatury: Funkcje sklepu internetowego można obsługiwać zarówno za pomocą myszy, jak i klawiatury. Za pomocą przycisków kierunkowych klawiatury w sklepie internetowym można poruszać kursorem myszy i wykonywać czynności.
    • Wyświetlanie strony niezależne od przeglądarki: Treści i funkcje tej strony internetowej są dostępne w identycznym układzie, identycznej orientacji i rozdzielczości niezależnie od używanej przeglądarki.
    • Cascading Style Sheets (CSS): Wykorzystywany język programowania oddziela wygląd treści strony od jej struktury merytorycznej pod względem układu, kolorystyki i projektu. Dzięki temu narzędzia cyfrowe mogą wykorzystywać własne schematy widoczności do wyświetlania zawartości stron.
    • Sprawdzona poprawność kodów HTML: Wszystkie kody HTML są stale sprawdzane pod kątem ich funkcjonalności, aby wykluczyć awarie i brak możliwości odczytania przez urządzenia cyfrowe.
    • Wystarczająca odległość między znakami: Znaki są wyświetlane w odpowiedniej odległości od siebie, aby nie wpływać negatywnie na czytelność.
    • Kompatybilność z czytnikami ekranu: Treści sklepu internetowego są kompatybilne ze wszystkimi popularnymi czytnikami ekranu (programami wspomagającymi czytanie z ekranu) i mogą być przez nie odczytywane i przetwarzane.
    • Responsywny design (dostosowanie do różnych rozmiarów ekranu): Treści, elementy i funkcje dostosowują się automatycznie do rozmiaru używanego ekranu.
    • Skalowalność (widoczność przy powiększeniu): Elementy stron i treści pozostają czytelne w wysokiej rozdzielczości nawet po powiększeniu.
    • Silny kontrast kolorystyczny: Aby zapewnić optymalną widoczność elementów strony, domyślnie ustawiono silny kontrast między kolorami znaków a tłem.
    • Wskazówki dotyczące tekstu w przypadku braku wypełnienia pól wprowadzania danych: Jeśli obowiązkowe pola nie zostaną wypełnione, oprócz zaznaczenia kolorem pojawi się dodatkowa informacja w formie tekstowej. Ta informacja wyjaśnia, czego brakuje w polu wprowadzania danych.
    • Napisy w materiałach wideo: Wstawione materiały wideo są opatrzone napisami, aby umożliwić osobom niesłyszącym korzystanie z nich bez ograniczeń.

  6. Kontakt
    Jeśli podczas korzystania z naszej strony pojawią się przeszkody lub zajdzie potrzeba przekazania nam opinii, prosimy o bezpośredni kontakt.
    Użytkownicy mają poniższe możliwości kontaktu z nami:

    E-mail: eaa@tts-company.com

  7. Właściwy organ nadzorczy
    Za nadzorowanie dostępności tej strony internetowej odpowiedzialny jest następujący organ:

    Marktüberwachungsstelle der Länder für die Barrierefreiheit von Produkten und Dienstleistungen (MLBF)
    c/o Ministerium für Arbeit, Soziales, Gesundheit und Gleichstellung Sachsen-Anhalt
    Postfach 39 11 55
    39135 Magdeburg
    Telefon: (+49) (0) 391 567 4530
    E-mail: MLBF@ms.sachsen-anhalt.de


    Copyright: opracowanie przez prawników kancelarii IT-Recht, podlega ochronie praw autorskich (https://www.it-recht-kanzlei.de)
    Stan na dzień: 30.07.2025 r.