EC-TEC

EC-TEC

Koncepcja napędu Festool

EC-TEC = większa wydajność + inteligencja + żywotność

Sprinter rozwija ponadprzeciętną prędkość, maratończyk ma zadziwiającą wytrzymałość a zawodnik w pchnięciu kulą olbrzymie rezerwy mocy. To co ich łączy to perfekcyjne przygotowanie do danej dyscypliny.

Dokładnie według tej zasady działa zaprojektowana specjalnie dla Festool koncepcja napędu EC-TEC. Konkretnie oznacza to:

 

Wyjątkowa wytrzymałość

Koncepcja napędu EC-TEC oznacza uzyskiwanie niezwykłej siły przy minimalnym zużyciu energii. Silnik EC-TEC pracuje przy tym, nie zużywając się - nie posiada szczotek węglowych, dzięki czemu nie wymaga konserwacji i jest niezwykle trwały.
Wytrzymały EC-TEC
Wytrzymałość EC-TEC

Niezwykła wytrzymałość

Silnik EC-TEC pracuje stale kontrolując wszystkie istotne parametry takie jak temperatura czy prędkość obrotowa. W przypadku, gdy narzędzie zbliży się do wartości krytycznej, EC-TEC automatycznie redukuje zasilanie prądem by zachowane zostało bezpieczeństwo.

Inteligentne sterowanie napędem

12 biegunów magnetycznych we współpracy z wbudowanym układem czujników porusza wewnętrznym rotorem, wykorzystując minimalną ilość miejsca, stale informując o aktualnym stanie rotora i dzięki temu gwarantując równomierny ruch obrotowy silnika i precyzyjną regulację prędkości obrotowej. 
Sterowanie napędem EC-TEC
Rozplanowanie silnika EC-TEC Festool

Indywidualne rozplanowanie silnika

EC-TEC oznacza najwyższą efektywność, produktywność, żywotność oraz niezawodność.  Zgodnie z tą filozofią EC-TEC Festool stosowany jest dlatego tylko tam, gdzie rzeczywiście przyniesie klientowi korzyści - .np. w akumulatorowych wiertarko-wkrętarkach serii T i C (bez CXS), serii QUADRILL i QUADRIVE, jako napęd wyrzynarek CARVEX PS 420 oraz w akumulatorowej młotowiertarce BHC 18.

Optymalne wykorzystanie energii

EC-TEC nie tylko zapewnia optymalną wydajność, lecz także myśli razem z użytkownikiem. Wszystko to dzięki specjalnej elektronice , która zawsze dostarcza tylko taką ilość energii, jaka jest wymagana podczas aktualnej pracy, jednocześnie oszczędzając energię i tym samym umożliwiając uzyskanie znacznie lepszej wydajności jednego cyklu ładowania akumulatora. 
Wykorzystanie energii EC-TEC