Przestrzeganie prawa i uczciwość
TTS oczekuje od wszystkich swoich pracowników znajomości i przestrzegania przepisów prawa i innych regulacji dotyczących ich środowiska pracy. Obejmuje to również aktualną wersję wytycznych opracowanych wewnętrznie przez TTS.
Uczciwa konkurencja
Wszyscy pracownicy są zobowiązani do osiągania celów firmy za pomocą uczciwych środków. W związku z tym nie będą oni zawierać żadnych umów z konkurentami, klientami i/lub dostawcami, które mogłyby uniemożliwić lub ograniczyć konkurencję. Konkurencyjna swoboda działania musi być zachowana przez cały czas.
Zwalczanie korupcji i łapówkarstwa
Standardy etyczne są znane pracownikom i przestrzegane przez nich w codziennej działalności. W szczególności zabronione jest bezprawne wpływanie na osoby trzecie w transakcjach biznesowych. Nie wolno żądać ani przyjmować korzyści. Aby to zapewnić, TTS opracował własne wytyczne i regularnie szkoli swoich pracowników.

Nasza odpowiedzialność za społeczeństwo
Grupa TTS jest globalną firmą, która zatrudnia ludzi z różnych kultur i uznaje swoją odpowiedzialność społeczną. Marki TTS działają na całym świecie i jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności społecznej, którą traktujemy bardzo poważnie. Dlatego TTS stworzyła strukturę zgodności, która zapewnia, że przestrzegamy przepisów prawnych obowiązujących w poszczególnych krajach, a także wewnętrznych zasad i zasad etycznych naszej firmy. Jako część Grupy TTS, Festool działa zgodnie z wymogami zgodności Grupy.
Zasady naszych działań
Marki TTS Group charakteryzują się wysoką jakością, innowacyjnością i bliskością klienta. Jednak za tymi osiągnięciami kryją się również wartości, które charakteryzują działania i decyzje Grupy TTS. Te wartości to:
- Premium: Wykonujemy naprawdę dobrą pracę dla naszych klientów
- Innowacyjność: Stawiamy na różnorodność i odważamy się wspólnie próbować nowych rzeczy.
- Zrównoważony rozwój: bierzemy odpowiedzialność za ludzi i przyszłość.
Wartości te odnoszą się zarówno do wewnętrznych relacji między menedżerami i pracownikami, jak i do zewnętrznych kontaktów z klientami, partnerami biznesowymi i władzami. W tym celu stworzyliśmy nasz Kodeks Postępowania. Wyraźnie sprzeciwiamy się wszelkim formom pracy przymusowej i pracy dzieci oraz oczekujemy tego samego od naszych klientów i partnerów biznesowych. Opracowane przez nas wartości i zasady są wiążące dla wszystkich pracowników i stanowią podstawę naszych codziennych kontaktów biznesowych, a także powinny służyć jako wytyczne dla naszych partnerów biznesowych. Dążymy do długoterminowego wzrostu, który jest zorientowany na nasze wartości korporacyjne. Działamy w sposób zrównoważony. Zrównoważone działanie wymaga zachowania zgodnego z prawem, co znajduje odzwierciedlenie w naszej strukturze zgodności.

Struktura zgodności

Naruszenie zasad może mieć poważne konsekwencje dla firmy i jej pracowników. Aby tego uniknąć, TTS wprowadził system zarządzania zgodnością, który obejmuje środki zapobiegania, wykrywania i reagowania. Jasne wytyczne, regularne szkolenia, poufne doradztwo w zakresie zgodności oraz informowanie kierowników i pracowników o istotnych kwestiach dotyczących zgodności to kluczowe środki zapobiegawcze. Ponadto ustanowiony został system raportowania. Tutaj można zgłaszać naruszenia zgodności lub składać zapytania. Wszystkie zgłoszenia są traktowane jako poufne.
Rozpatrywanie skarg
Jesteśmy przekonani, że otwarta dyskusja na temat obaw pomaga zapewnić, że niewłaściwe postępowanie występuje rzadziej lub jest rozpoznawane i korygowane na wczesnym etapie. Dlatego też cenimy sobie otwartą atmosferę, w której pracownicy mogą bez wahania zwracać się z krytycznymi kwestiami do swojego bezpośredniego przełożonego, kierownictwa lub zaufanego organu. Badamy wszystkie zgłoszone obawy w sposób uczciwy i bez uprzedzeń oraz chronimy sygnalistów, nawet jeśli zgłoszenie nie zostanie potwierdzone.
Partnerzy biznesowi i inni interesariusze również mogą być sygnalistami i pomagać w ujawnianiu nieprawidłowości. Wspomniane kanały zgłaszania są zatem otwarte również dla zewnętrznych sygnalistów.

Kanały raportowania
- E-mail:compliance@tts-company.com
- Telefon: +49 7024-804-20888 (AB)
- List: TTS Tooltechnic Systems AG & Co. KG
Do wiadomości specjalisty ds. zgodności (HV-Z)
Poufne
Wertstrasse 20
73240 Wendlingen Niemcy - Obecność po umówieniu spotkania
Kanały raportowania dla tematów specjalnych:
Ochrona danych/naruszenia danych: datenschutz@tts-company.com
Incydenty związane z bezpieczeństwem IT: it-security@tts-company.com
Co się dzieje po otrzymaniu zgłoszenia lub skargi?
- Zgłaszasz sprawę e-mailem, telefonicznie, listownie lub osobiście.
- Otrzymasz potwierdzenie odbioru.
Zgłoszenie zostanie sprawdzone i w razie potrzeby zostaną do Ciebie wysłane pytania uzupełniające.
Im więcej informacji możesz dostarczyć, tym lepiej i szybciej sprawa może zostać zbadana i oceniona.
- Jeśli uzyskasz wystarczające informacje, zostanie wszczęte dochodzenie.
- Jeśli dochodzenie potwierdzi doniesienie lub skargę, zostaną podjęte odpowiednie kroki.
- Po zakończeniu dochodzenia otrzymasz informację zwrotną na temat jego wyników i podjętych środków.
Zarządzanie skargami LkSG

Aby wywiązać się z naszego obowiązku ochrony praw człowieka i środowiska, ustanowiliśmy procedurę składania skarg, która umożliwia wszystkim zainteresowanym stronom zgłaszanie możliwych zagrożeń lub naruszeń w tym obszarze. Procedura składania skarg jest skierowana przede wszystkim do osób, które cierpią z powodu konsekwencji naruszenia praw człowieka lub szkód środowiskowych związanych z naszą działalnością. Osoby, które dowiedzą się o takim naruszeniu, również mają możliwość poinformowania nas o incydencie. Skargi w tym zakresie można kierować do kanałów wymienionych powyżej.
Raport przejrzystości Grupy TTS
Więcej informacji na temat naszej zgodności z przepisami można znaleźć w raporcie zrównoważonego rozwoju Grupy TTS.